Impulsaankoop.



Ieder najaar ga ik naar de plantenbeurs in België. Het wordt gehouden in het park van Beervelde in Lochristi. Het is ongeveer een uur rijden met de auto van waar ik woon. Dit keer ging ik samen met een vriendin.

Het is mooi weer en de sfeer is gemoedelijk. Rondom het landhuis zijn heel veel stands met prachtige planten, bloembollen, zaden, brocante en gereedschap. 

Op mijn lijstje staan niet veel bijzonderheden. Ik dacht, ik laat me verassen. Een gevaarlijke combinatie, geen plannen en geld in je portemonnee. Dat ruikt naar IMPULS aankopen! Mijn vriendin koopt links en rechts planten, maar voor mij is er niet iets bij dat ik kan gebruiken. Totdat we bij een stand van terracotta potten komen……

Ik val als een blok voor een terracotta pot in de vorm van een rechthoekig mandje. Deze Italiaanse potten komen uit Impruneta (in de buurt van Florence) en zijn handgemaakt. Er hangt een indrukwekkend prijskaartje aan!

We lopen nog een rondje over de beurs, maar ik denk steeds aan het terracotta mandje. Eigenlijk is het al beslist. Tja, als ik nu niet veel planten koop ………

Zoals jullie begrijpen staat het mandje op mijn tuintafel en het lijkt alsof het er altijd al is geweest.

Nu fantaseer ik wat ik zal planten in deze impulsaankoop. Zien jullie het al voor je, dit mandje gevuld met licht blauwe krokussen?

Impulsaankopen. Niet te verantwoorden, maar ik hou ervan!



De impulsaankoop. Mooi dat handvat met het motief van granaatappel.


Bijzondere moderne terracotta pot. 


Vuurkorf: "Keep calm and enjoy the fire". 


Ook warme kleuren.


Prachtige stand met prairie planten.





Heel veel rozen.


Stand met groenten.


Deze stand won terecht een gouden medaille.


Lunchtijd. In België drinken ze dan gewoon champagne!


Het was heerlijk in de zon.


Brocante.


Heel veel zaden.


Inspirerend tuinhuis.


Thuis op de tuintafel. Ik heb al wat blauwe krokussen geplant in mijn pot.

English version:
Buying on impulse.

On the grounds of the beautiful Beervelde estate in Belgium twice a year a large garden event is being held. This estate is located at Lochristi and is a one-hour drive by car from where I live. Every autumn I go there to buy plants. This autumn I went together with a girlfriend.

The weather is nice and the atmosphere is friendly. At this event the Beervelde estate is surrounded by a lot of stands with beautiful plants, bulbs, seeds, tools and antiques.

This year I do not have many items on my list. I thought, I will let me be surprised! A dangerous combination; no plans at all and money in my pocket. That feels like IMPULSE buying coming up! My friend buys many plants, but for me there is nothing in particular to use. Until we reach a stand of terracotta pots ......

I fall in love with a terracotta pot in the shape of a rectangular basket. This Italian pot is handmade in Impruneta (near Florence). Alas, there is an impressive price tag on it!

So we walk along the show. However all the time I am thinking about the basket. In fact I have already decided. Well, if I do not buy too many plants .........

As you might have guessed the basket ended on my garden table and it looks as if it was meant to be there.

I am still fantasizing what to plant in this impulse buy. But can you imagine this basket filled with light blue crocuses?

Buying on impulse. It cannot be justified but I love it!






Reacties

  1. Leuk blogje! ik ben niet vaak op blogland de laatste tijd, maar bedankt voor het delen hiervan...liefs soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende terracottamand,Hetty.
    Ik kan me indenken,dat je die niet kon laten staan.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful photos.
    That terracotta pot is certainly one-of-a-kind!
    Please come link up at http://image-in-ing.blogspot.com/2015/10/a-little-bit-squirrelly.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super post Hetty, heerlijk genieten toch op Beervelde.

    Groet,

    Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie post Hetty, wat een genieten op Beervelde.

    Groet,
    Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een schattig terra cotta mandje Hetty, dat granaatappelhandvat maakt het extra leuk. Wij waren
    zaterdag in Beervelde, helaas was het die dag grijs. Heb ook niet veel planten gekocht, alleen een kleine collectie verschillende Epimediums.
    Groetjes,Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. C'est bon parfois de faire des achats compulsifs, surtout pour cette belle jardinière en terre cuite de style italien. C'est le genre de jardinière que je mettrais bien dans mon jardin. Pour la garnir, le choix est vaste. Tu vas pouvoir changer souvent le décor.
    Belle soirée. Jocelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Your basket is lovely. I would have bought it also. Many lovely photos in your post, I enjoyed them all. Thank you :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke aankoop....ben benieuwd hoe het er in de lente uitziet!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend leuk dat jij er ook bent geweest Hetty! Ik heb zojuist de blogpost van Janneke gelezen die er ook een bezoek aan had gebracht. Hebben jullie elkaar nog ontmoet? Zelf ben ik er nog nooit geweest. Misschien komt het er volgend voorjaar van.

    Fijn weekend!

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, we hebben elkaar niet gezien. We waren op verschillende dagen. Groetjes, Hetty

      Verwijderen

Een reactie posten