December rozen.









In Zeeland heeft het een heel klein beetje gevroren afgelopen week. ‘s Nachts was het -2 graden.

Voordat de vorst inviel heb ik verschillende rozen geplukt en in een oude sauskom gezet. Zo kan ik er nog van genieten en binnen heb je er meer aan dan buiten. Ik dacht dat deze vorst wel het einde zou zijn van de bloei van mijn rozen. Maar dat is niet zo.

Een rondje door de tuin levert nog genoeg bloeiende rozen op voor een blog. Jullie moeten je niet te veel voorstellen van deze bloei, maar tuingeluk zit in kleine dingen!

Aan de rozenbogen in de achtertuin bloeien nog verschillende rozen van ‘Blush Noisette’ en ‘Mme Alfred Carrière’. Ook R. ‘Tapis Volant’ bloeit nog met een enkele tak.

In de voortuin ontdek ik nog een enkele roos aan, R. ‘The Pilgrim’, R. ‘Windrush’, R. ‘Celina’ en niet te vergeten R. ‘Golden Border’. Deze laatstgenoemde roos bloeit altijd als eerste en gaat door tot het allerlaatst.  Het is een onovertroffen roos in zacht geel. 



Ik moet toegeven, misschien zijn december rozen zijn niet de mooiste, maar ze zijn wel de dapperste!



R. Mme Alfred Carriere

R. Blush Noisette

R. The Pilgrim

R. Tapis Volent

R. Celina

R. Golden Border

R Windrush

R. Golden wings

R Yvonne Rabier


Reacties

  1. C'est un véritable bonheur de voir des roses ouvertes un 7 décembre et je comprends ta joie de pouvoir les cueillir pour en faire un bouquet. Dans cette soucoupe ravissante, les roses sont valorisées.
    Belle soirée

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch wel mooi, Hetty!
    Liep vorige week te wandelen en zag in diverse tuinen ook nog rozen bloeien.
    Het zijn hoe dan ook mooie bloemen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijft bijzonder om in december nog rozen in bloei te zien in de tuin! Ze zijn ook zo mooi als er een laagje rijp op ligt. Je hebt ze prachtig vastgelegd.

    Fijne avond!

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten