Kwekerij dag van de Nederlandse Tuinenstichting.

Verleden week ben ik naar de  Kwekerij In Goede Aarde geweest. De Nederlandse Tuinen Stichting heeft een kwekerij dag georganiseerd op Zeeuws-Vlaanderen. Het is vanuit mijn huis niet zo ver, ongeveer 45 minuten met de auto.

Op deze kwekerij voel je je meteen thuis. Het bedrijf wordt gerund door twee bevlogen plantenfreaks; Frans en Fanny Geijsels. Als ik aankom heeft Franny de koffie al klaar en serveert daar heerlijke zelfgebakken koeken bij. (Het recept konden we haar zelfs ook nog ontfutselen)

Frans vertelt ons over de kwekerij en de criteria waaraan de planten moeten voldoen om in zijn assortiment te worden opgenomen. De planten moeten gezond zijn, niet woekeren, niet te veel uitzaaien en op zichzelf kunnen staan, d.w.z. niet omvallen.  Frans kweekt alle planten zelf op.

Vervolgens krijgen we een rondleiding door de tuin. Ik ben altijd verrast hoe goed de planten tot hun recht komen. Grote groepen met afwisselende blad structuren; op een prettige manier gecombineerd met grassen. Alle planten staan er prachtig bij. Dit is het werk van Franny.

Dan naar de verkoopafdeling die er netjes en verzorgd uitziet. We gaan meteen planten kopen. Jullie begrijpen het zeker wel, de dames en heren van de NTS gaan met veel planten naar huis!

Ik ben geen uitzondering. Ik heb Sporobolus ‘Cloud’ gekocht. Een grasje dat al een tijdje op mijn verlanglijstje staat.

Na afloop rij ik tevreden naar huis. In mijn achteruitkijkspiegel zie ik de grassen vrolijk naar me wuiven.


Dat gaat leuk worden in mijn tuin!

                                                   romantischerozentuin.nl

Kwekerij In Goede Aarde, Zeeuws-Vlaanderen.

Frans Geijsels geeft een rondleiding door de tuin voor de leden van de NTS.

Borders huizen hoog.

Grote groepen, prachtige combinaties.

Mooie blad contrasten. Selinum, Salvia 'Berggarten' en rozemarijn

Aan de horizon ligt België 

Een kleine vijver.

Speciaal voor de NTS serveert Franny soep, maar we hebben geen tijd....

In de verkoophoek willen we allemaal planten kopen!

Overzicht van de planten verkoophoek.

Mijn aankoop van deze keer. Sporobolus 'Cloud'.

Er wordt veel werk verzet door Frans en Franny.

De dames en heren van de NTS gaan met veel planten naar huis!

Reacties

  1. Wat een prachtige tuin om te bezichtigen. Ook wel een beetje speciaal.
    Leuk dat je nog een mooie grassoort mee kon nemen. En nu maar hopen dat hij aanslaat.
    Veel succes!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten