In de schijnwerper, mooie George.

Wij hebben bij ons huis een oude Zeeuwse boerenschuur. Het voorste gedeelte van die schuur noemen wij “het meidenhok”. Dit gedeelte werd namelijk door mij en onze twee dochters gebruikt om onze spullen in op te bergen. Vandaar de naam. Het staat vol met oude dingen. Iedereen kijkt zijn ogen uit wat ik allemaal heb verzameld. Vaak vraagt men naar het verhaal achter deze "rommel". Elke maand komt een voorwerp in de schijnwerper. Deze keer:

De eerste foto van George Clooney bij het raam.
Mooie George.

Het begon allemaal met een oud spiegeltje dat ik kocht in de rommelschuur. Ik hing het aan een spijker in “het meidenhok”. Mijn dochters waren blij. Nu konden ze elke ochtend checken of hun haar goed zat voordat ze op de fiets naar de middelbare school gingen. Héél belangrijk.

Op een kwade dag sneuvelde het spiegeltje. Geen wonder, het hing aan een oud touwtje. Het koperen lijstje bleef zonder functie in "het meidenhok" slingeren.

Bij de voorjaarsschoonmaak vond ik het lege lijstje. Daar kon ik toch wel iets leuks van maken? Ik zocht in een tijdschrift naar een geschikte foto. George Clooney, wat een mooie man. Eronder stond niet voor niets: what else! 

George kreeg een plekje bij het raam. Na een paar jaar werd de foto helemaal groen. (Dat kwam door het zonlicht en natuurlijk niet van de Nespresso koffie)

Ik vond een nieuwe advertentie van hem. George, inmiddels een tikje grijzer. (Hij kan het hebben) Ik hing zijn foto bij de deur. Daar kon de foto niet zo snel verkleuren.

Dit ging niet onopgemerkt voorbij. Van jong tot oud reageren de dames nu op zijn foto. “Is hij hier ook geweest?" "Bent u fan?" Of de Franse dames zoals alleen zij dat kunnen zeggen: “Ah, George Clooney”! (Met de nadruk op de laatste lettergreep) Uiteraard zijn er ook  die hem niet kennen en vragen: “Is dat uw man?” 

Mijn man? Lieve help! Een plaatje van mooie George is meer dan genoeg.

                                           romantischerozentuin.nl
De nieuwe foto van George Clooney nu bij de ingang

Mooie George close up
 

Reacties