Herfst kleuren. Nagenieten.



Afgelopen week was het stil herfstweer. Een beetje mist, af en toe zon; tijd om te realiseren dat het tuinseizoen ten einde raakt.


Voordat de tuin in winterslaap gaat is er nog veel te genieten. Zoals van de eik die al weken staat te pronken met geel blad. Ook mijn Hortensia macrophylla ‘Merveille Sanguinea’ doet mee aan deze herfstfinale. Vuurrood blad vlamt er op bij de achterdeur. Grassen zijn prachtig geel verkleurd. Ik kan er vanuit mijn keukenraam op kijken.



Heel bijzonder deze week in mijn tuin, was de boompioen. Deze boompioen bloeide in mei met lichtroze grote bloemen. Afgelopen week verkleurden de bladstelen van groen naar hardroze, terwijl de bladeren geel werden. Wat een frivool kunstwerkje!


Gek genoeg deden de andere twee boompioenen aan dit herfstcadeautje niet mee. Die verkleurden van groen naar rommelig bruin.

Nog even dit moment vasthouden. Tot de eerste herfststorm komt en alles wegblaast..

Voor open tuindagen zie: 

                                               romantischerozentuin.nl


Vanuit mijn keukenraam

Boompioen met hardroze bladstelen

De eik met geel blad

Hortensia in vlammend rood
 

Reacties