Oktober bloemen uit eigen tuin in de vaas.



Af en toe is het nog prachtig nazomer weer. Ik geniet dan van de herfstasters en de monnikskappen die voor het raam in de zon staan te pronken. Daar kan ik mooi een nazomerboeket van plukken.

De herfstaster heet Aster laevis calliope. Ik kocht ze jaren terug in Engeland tijdens een bezoek aan Hidcote gardens.   www.nationaltrust.org.uk/hidcote/ 

Ik vind het een aantrekkelijke soort omdat de stelen zwart zijn. Daarbij steken de lila bloemen mooi af. De plant bloeit in september en oktober en wordt ongeveer 1.50 m. Zo hoog zijn ook de monnikskappen. Wat hebben ze het dit jaar geweldig gedaan. Misschien was de vele regen precies het goede weer. Ik heb ze naast elkaar in de border staan. De lila kleuren zijn prachtig bij elkaar.

Nu gaan ze samen in de vaas. Twee kleuren lila is misschien wat te veel ton sur ton. Maar met een paar dahlia’s uit de pluktuin en wat pluimen diamantgras is het plaatje compleet.

Ik ben benieuwd of er volgende maand nog een boeket uit mijn tuin is te plukken!

Voor open tuindagen zie: 
   
                                        romantischerozentuin.nl



Nazomerboeket van herfstasters, monnikskappen en dahlia's.


Reacties