De plantenjacht.



Afgelopen vrijdag ben ik naar Lochristi ( België) gereden. Ieder voor- en najaar is daar een geweldige tuinplantenbeurs in het park van Beervelde. En ik was natuurlijk van de partij.

Opgetogen betrad ik het terrein. Wat zou ik er vinden? Leuke bollen, planten, zaden, of een ideetje voor in de tuin? De sfeer op de Beervelde was zoals altijd heel gemoedelijk. Plantenmensen onder elkaar, allemaal op jacht naar een plant..

In mijn tas had ik de beurs met geld om eens lekker te verbrassen. En in mijn jaszak het boekje met daarin een lange lijst met wensplanten.
Een van deze planten was de Selinum. Ik had deze plant afgelopen zomer in Jardin d’ Angelique in Frankrijk gezien. Ik was er helemaal verliefd op, maar een stekje was daar niet te koop. Thuisgekomen zocht ik op het internet, maar het bleek geen alledaagse plant. Pech.

Ik was al bijna blut toen ik tijdens mijn tweede ronde over het terrein bij de stand van Marcel de Wagt kwam. www.opvallendeplanten.nl Uit mijn ooghoek zag ik een plant met bijzonder fijn blad. Wat was dat voor moois? Die stelen, dat blad; was dat niet.... Het was de Selinum. Ik kon mijn ogen niet geloven. Voor 4 euro had ik de plant van mijn dromen!.

Thuisgekomen moest er wel weer het een en ander op de schop om deze eye catcher te plaatsen. Het zal duidelijk zijn, dat had ik er graag voor over!

                                            romantischerozentuin.nl

Selinum in Jardin d'Angelique






:

                                  Impressie van een dag op het park van Beervelde

Planten creche
  
Plantenstand
         
Zondagse laarsjes
Droom kasje

Leuke manden





 
Kar vol planten
Heerlijke gieters






Reacties